Optimizarea link-urilor interne

Optimizarea link-urilor interne

Pentru ca paginile site-ului dumneavoastra sa apara in rezultatele motoarelor de cautare, trebuie ca acestea sa poata fi vizitate de robotii motoarelor de cautare.

Trebuie deci ca toate paginile site-ului sa fie accesibile, ceea ce inseamna  sa folositi mai degraba link-uri <a href> decat link-uri Javascript, formulare de navigare sau link-uri in animatii Flash. De indata ce paginile site-ului sunt corect legate ati facut un pas important in procesul de optimizare site si  trebuie actionat in asa fel incat paginile strategice sa fie accesibile din homepage si paginile de prim rang (categoriile principale).

De ce trebuie facut acest lucru ? Pur si simplu pentru ca pagina din care provine link-ul transmite popularitatea sa paginii catre care duce link-ul, si ca acest lucru e luat in calcul de catre motoarele de cautare. Homepage-ul unui site detine in general popularitatea cea mai mare dintr-un site, deci este important sa obtineti link-uri direct din aceasta pagina. Din contra, daca site-ul dumneavoastra are pagini care sunt accesibile din mai multe meniuri de navigare, acestea vor primi mai putina popularitate.

Totusi nu trebuie exagerat cu numarul de link-uri din homepage : acest lucru poate fi considerat supra-optimizare de catre motoarele de cautare si poate avea un efect invers decat cel asteptat.